Aktualnie znajdujesz się: Strona główna Jak zachować zdrowie na lata?

Jak zachować zdrowie na lata?

Wyświetleń: 1990

 

By być w świetnej kondycji potrzeba się sporo natrudzić przez długie lata. Liczy się systematyka, wytrwałość oraz konsekwencja w kontynuowaniu pozytywnych nawyków. Istotna jest aktywność ruchowa, odpowiednia dieta, wysypianie się, przebywanie na świeżym powietrzu, niepodatność na stres i wiele innych czynników.

Szczególnie o swoją kondycję możemy zadbać w okresie od wiosny do jesieni. Zima jest raczej czasem przestoju, kiedy ze względu na niekorzystne warunki pogodowe niewiele chce nam się robić. Ciężej jest się nam zmobilizować do treningów, więcej jemy i mniej się ruszamy. Poza tym, prędzej wysiadujemy w domu niż wychodzimy na zewnątrz. Nie ma słońca, więc brak nam i witaminy D, stąd też częste chandry i zmienne nastroje. Brak energii słonecznej organizm wynagradza sobie poprzez żądanie kalorycznych produktów – fast foodów, słodyczy i tłustości. Zamiast wody mineralnej wypijamy herbaty, gęste soki czy kawy. Nie sprzyja to natomiast przemianie materii.

Co innego natomiast, gdy na przełomie marca i kwietnia zaczynają pojawiać się pierwsze promyki. Wtedy ładujemy akumulatory. Dodatkowo stajemy się weselsi i przez to chętniejsi do wychodzenia z domu. W związku z tym, nie da się ukryć, że sprawniejsze będą nasze ćwiczenia, jeśli postawimy właśnie na wyczerpujące treningi na wiosnę czy w lecie.

Im ładniejsza pogoda, tym częściej przerzucamy się na piesze wędrówki do pracy, jazdę na rolkach w wolnych chwilach czy też porzucenie auta bądź zapchanego autobusu na rzecz jednośladu. Wprawiając ciało w ruch, uruchamiamy perystaltykę jelit, przyspieszamy krążenie krwi oraz poprawiamy zastaną po zimie kondycję fizyczną. Spalamy zbędną tkankę tłuszczową oraz stajemy się pełniejsi energii. Wszystko to przekłada się na nasze ogólne dobre samopoczucie, a co za tym idzie na mniejszą podatność na sytuacje stresowe.

Tak więc, o wiele lepszym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na wycieczkę poza miasto aniżeli wylegiwanie w pościeli do południa. Pomyślmy też o zajęciu się jakąś dyscypliną na dłużej. Nie musi to być profesjonalnie wykonywany sport typu tenis czy pływanie. Wystarczy przebrać się w sportowy strój i udać na pobliskie bulwary, aby w ciszy i spokoju oraz otoczeniu przepięknych krajobrazów zwyczajnie pobiegać. Ruch to zdrowie i chcąc zadbać o swoją kondycję powinniśmy właśnie od tego wyjść.

Warunkiem zdrowotności jest też dieta. Mówi się, że jesteśmy tym, co jemy. Odrzućmy kategorycznie przekąski typu junk food, które nie są korzystne i wartościowe zarówno dla naszego organizmu jak i ciała. Tym samym, warto więc zainwestować w solidne posiłki, które dostarczą nam energii, ale także nie wywołają nadmiernego tycia. Poszerzmy swój codzienny jadłospis zwłaszcza o owoce oraz warzywa spożywane w rozmaitych postaciach.

Na śniadania powinniśmy jeść i to sporo, bowiem niezależnie od tego, z jakimi produktami będziemy komponować ten posiłek, nigdy nie przytyjemy. Ranek jest najlepszym czasem na objadanie się. Im później w ciągu doby, tym nasze porcje muszą być mniej obfite. I po raz kolejny sezon odgrywa tu znaczącą rolę, ponieważ to właśnie w lecie nie chce się aż tyle jeść, co w zimie. Gdy na zewnątrz temperatura jest wysoka, nie mamy apetytu na ciężkie, tłuste i słodkie potrawy, ale raczej trzymamy się lekkiej diety. Poza tym, to wtedy także pijemy więcej wody niż zazwyczaj, co wynika z faktu, że szybciej i silniej się pocimy ze względu na gorąc i zaduch, dlatego też musimy uzupełniać braki systematycznie. Mało komu przy 30 stopniach Celsjusza chce się pić wrzącą kawę czy herbatę z cytryną. Królują wówczas soki cytrusowe i właśnie woda.

 

Podziel się!
InspiroCMS © 2010. Wszelkie prawa zastrzeżone. | Zgłoś błąd